Pokud jste pravidelným uživatelem internetu, nemohl vám utéct fakt, že se s videem (nejen) v marketingu poslední dobou přímo roztrhl pytel. Ale co vy? Patříte k firmám či podnikatelům, kteří stále video nátlaku odolávají? Pojďme si říct, proč se vám vyplatí odhodit zábrany a síle videa raději podlehnout…
1) Dělají to všichni. Nebo ne?
Je to tak. Podle průzkumu od wyzowl využívá v marketingu video 91 % společností. Video zkrátka zažívá poslední roky obrovský vzestup, a to naprosto pochopitelně – je to svěží, je to moderní a rychle to potenciální diváky seznámí se vším, co chtějí a potřebují vědět.
Upřímně si řekněme, že na našem malém českém rybníčku to asi nebude s procentem firem a podnikatelů, které tvoří videa, až tak horké. Zato tu ale můžeme použít opačnou optiku – pokud video obsah tvořit začnete, máte najednou silnou konkurenční výhodu nad těmi, co ještě nezačali. A s tím jsme se už u klientů setkali. Jedničky na trhu ve svých oborech zkrátka vědí, co dělají.
2) Obchod jen poroste.
Video vám pomůže prodávat. Ukažte svůj produkt z několika úhlů, přidejte moderní grafiku, dynamický střih, chytlavou hudbu a máte nového zákazníka v kapse.
3) Vyhledávače vás budou milovat.
Pokud vaše stránky obsahují video, máte vyhráno. Není žádným tajemstvím, že Google má videa prostě rád. Stránky s videem mají totiž vyšší pravděpodobnost, že se zobrazí na vrchních příčkách vyhledávání. A to se vyplatí!
4) Ovládnete sociální sítě.
Podobně jako Google, i sociální sítě si vás díky videím oblíbí. Videa se častěji zobrazují mezi doporučenými příspěvky a navíc vaše publikum více svádí ke sdílení a interakci. Ne nadarmo je jednou z nejpopulárnějších sítí TikTok. A ne, na TikToku už nejsou jenom děti 🙂
5) Utužíte vztah se svými zákazníky.
Videa vzbuzují důvěru – a to nejen u náhodných uživatelů internetu, kteří na video vaší firmy narazili omylem, ale také u dlouholetých klientů. Zaujmete zkrátka všechny. Nezáleží, jestli vsadíte na produktové video, kde seznámíte zákazníky s novým zbožím nebo jestli v náborovém videu ukážete, jak jste ve firmě skvělá parta. Všechny tyto typy videí utužují vaše vztahy a dovolují zákazníkům mít pocit, že k vám mají blíž.
6) Ukážete svůj brand světu.
Máte vymazlený brand? A mohli bychom ho vidět? Díky videím můžete každému ukázat, jaké jsou vaše priority a kdo opravdu jste. A nic vám nepomůže tak, jako brandové video – nejedná se sice o levnou srandu, to si řekněme upřímně, ale zato se časem vyplatí. Můžete si být jistí, že se správnou propagací budete opravdu všude vidět a každý o vás bude vědět.
7) Video využijete všude.
A tím myslíme opravdu všude – v online i offlinu. Socky, home page webu, inzerce, placená reklama, konference, schůzky s klienty či partnery… Videa zkrátka oceníte na všech místech, kde se chcete efektivně propagovat a kde chcete mít jistotu, že si vás všimnou a ideálně zapamatují.
8) Natočit můžete cokoliv. Úplně.
Záleží vždy na vaší kreativitě a chuti. Video formátů existuje celá řada, ale nemusíte se nijak škatulkovat – natočit můžete cokoliv, co bude lidi zajímat. Čeká vás produktivní pracovní den? Natočte krátký vlog na TikTok a nechte své sledující nahlédnout pod pokličku vašeho pracovního nasazení. Našli jste zajímavý článek, který vám nedá spát? Vytvořte reel, kde se podělíte o nové tipy, které jste načerpali. Všechno, co natočíte a bude mít přidanou hodnotu, si najde svého diváka.
9) Víte, jestli to funguje.
Co funguje a co ne, to zjistíme jenom měřením a pravidelným vyhodnocováním. A u videí to jde na všech frontách! Ohledně sledovanosti zjistíte vše ze statistik na YouTube nebo sociálních sítí, pro přesnější a pokročilejší data můžete využít analytické nástroje, například populární Google Analytics.
10) S videem se dobře machruje.
Ok, tohle je spíš bonus. Ale musíte uznat, že pochvala zahřeje u srdíčka. Nechte si natočit profi video a ukazujte ho všude, kudy chodíte. Pohrne se k vám jedna chvála za druhou. Není nad to mít jistotu, že jste se rozhodli správně, když jste se pro video rozhodli. A to jsme viděli na vlastní oči u našich klientů 🙂
Tak co, už jste si to rozmysleli?
Pojďme to vymyslet společně! Dáme si kafe, popovídáme si o vašem podnikání a cílech a na to vemte jed, že přijdeme na koncept, který splní všechny vaše představy.
Hoďte nám základní body do formuláře a my se vám obratem ozveme.